RSS

Selamat Hari Jadi Princess

 Assalamualaikum, (jawab dulu salam ni sebelum teruskan pembacaan)

    Huhh! dah lama tak update blog yg kuno ni, tetiba rasa nak update hari ni sbb ada sesuatu nk cakap. Ar yu redi? Let start the setori. Semua orang tahu hari ni 25 Disember kan yg merupakan hari perayaan masyarakat yg beragama Kristian tapi saya tokse taknak cakap pasal tu sbb saya ni beragama Islam. Hari ni sy nk cakap pasal Hari Jadi sepupuku yg bernama Syafiqa Izzati @ Princess.

    Beliau merupakan seorang yang periang dan muka dia agak comel dan ada jerawat. Sekarang beliau baru berumur 16 tahun dan tahun hadapan (2012) akan menduduki SPM. Yeah! best giler lepas SPM sebab Merdeka!! Hari tu Syafiqa Izzati ada la datang sini pastu beliau dgn penuh kusyuk nyeww bermain iPad. Dia online FB main game tu main game ni sampai nak habis bateri.

  Ika (shortform) ni memang taknak bagi orang lupa pasal tarikh hari jadi dia. Jadi nak tau apa dia buat!? Dia conteng dinding rumah orang dan tulis '25 December Birthday Princess'!
(nak tau apa dia buat? Baca kat bawah ni)

    Lepas dia main iPad hari tu saya pun ambil la iPad tu sbb nk main, and then disebabkan bosan jadi saja buka applikasi Calendar. I was shocked by that app because I didn't expect there are somethin' in it.

Calendar

This is what I see

As silent as an ant, she quietly put her birth date in that app. Nice try huh ;)

    I wonder why I'm typing in English right now, hehe. tak sengaja kut -_-". okay, nk tulis dlm Malay pulak.  Lepas saya buka applikasi Calendar, saya pun bukalah pulak applikasi Notes yg merupakan applikasi untuk mencatat sebarang nota. Tanpa mempunyai sebarang sangkaan, aku melihat sesuatu dalam applikasi itu yg berbunyi "Birthday princess iqa ........ 25 december!!!    :)". Macam-macam kerenah princess cantik ni ye =).


    Setakat ni, saya tau dia tulis dekat dua apps tu je. Tak tau la takut-takut dia ada tulis kat lain jugak. Mungkin tulis atas kertas pastu tiggal atas meja. Tak kesahlah apa-apa pun, all I want to say is I'll remember your birth date ♥!

    Pada 26 Disember ni sepatutnya keluarga saya dan keluarga Sya-Izz akan pergi melancong ke Melaka bersama-sama dan pelancongan ini mungkin sentiasa ada dalam kenangan seperti kami bersama-sama pergi ke Cameron Highland dulu dan kenangan itu masih dalam kenangan :'). Tapi keluarga saya tidak dapat mengikuti pelancongan ke Melaka kerana ada sedikit masalah :'( sedihnyew...

  
    Hah!! dah lama tak tulis post yg agak panjang macam ni. Mungkin 5-6 bulan lagi la nak tulis post yg panjang sebab saya bukannya orang yg suka ber-blog, saya suka tengok blog orang aje.
  
  Oh, lupa tak ucap lagi "Happy Birthday Princess Iqa" !!  



1 ulasan:

Azhunk Awang berkata...

Hhaha jerawat? Nak tergelak ar layan entri ni ;D anyways best hooh.. pandai eh kak ika godek2 letak birthdate dia wakkaa.

Catat Ulasan